Alla inlägg under augusti 2012

Av J.Nilsson - 11 augusti 2012 10:32

Igår blev det en sväng på sailet i ösregnet. Men som vanligt va de ju inget o ha, totaly värdelöst.
Så framåt kvällen begav jag mej te Maggo o Jim som hade lite galej hemma hos sej =) Det va en mycket trevlig kväll! Men när dom skulle bege sej in te Sailet mitt i natten så begav jag mej hemåt istället. Det blev en lagom kväll.
Idag ska jag städa bilen tänkte jag, men utöver de får jag se va dagen har att bjuda på! =P

Ha de!

Av J.Nilsson - 9 augusti 2012 13:32

Igår kväll träffade jag ju Miian o Juli o de va jätte trevligt =)


Idag har jag vatt o fått nya däck pålagda på bilen, det va välbehövligt =)

Sen hade jag velat åka te Kalmar ikväll o vatt på Rix FM Festivalen o sett Linnéa Henriksson! Men ingen annan vill här o jag vill inte åka själv!

Alla människor e så tråkiga här! SUR e vad jag blir!


*fnys*

Brr

Av J.Nilsson - 8 augusti 2012 13:14

Usch va de e kallt idag! Det är ju nästan bud på att ta på sej raggstrumpor! =P


Ikväll blir de kina middag med Miian o Juli! Det va så sjukt länge sen så de ska bli super mega kul o träffa dom. Sen får vi se om de blir bio eller hyrfilm eller nått efter middan =) Det är sånt man märker!

 

Skulle eventuellt varit en sväng på jobbet idag ringde chefen om igår kväll, för de va folk som ringt o sagt att de gick en späkalv bland våra sinkor på ett av betena. O vi hade en ko som kalvade där förra veckan som vi hämtade men vi hittade ingen kalv så vi trodde hon fått en död född. Men tydligen inte, för de e ingen av dom andra korna där som ska kalva på flera månader. Men dom hade lyckats få tag på kalven utan mej imorse. Helt otroligt att den klarat sej så länge utan sin mamma.

En fin kvig kalv va de =)

 

Men nu får de bli duschen.

Ha de!

Av J.Nilsson - 7 augusti 2012 16:58

Blev inget jobb för mej idag, e ju ingen mening att gå dit när jag inte kan göra nån nytta. Så idag har jag varit o köpt ett par nya walking skor istället. Dom va väldigt mycket för dyra men ack så sköna så de va värt de =)
O nu har jag precis avnjutit en väldigt god måltid bestående av lax och potatisgratäng! Väldigt mycket jätte gott! =D
Sen får de bli en promenad när maten sjunkit lite ;)

Ha de!

Av J.Nilsson - 7 augusti 2012 09:34

Aj!

Av J.Nilsson - 6 augusti 2012 21:15

Har verkligen kämpat för o klara av dom 6 timmar de blev på jobbet idag. Jävla skit att få ont i armen!!
Vi skickade 10 kor te slakt idag o de va inte lätt att sortera ut dom ur lösdriften o lasta dom på slaktbilen. Men de gick =)
O precis när vi va klara så ringer de en o säger att våra kvigor på ett av betena har tagit sej ut, så då fick vi köra o lasta dom 6 flytta dom till ett annat bete =)
De blir lite kaos ibland när man har med levande ting o göra, men de gick ju till slut.
Kommer inte att kunna jobba imon som de känns nu, men får se de imon. Skulle ringa chefen vid sex imon bitti.
Nu e jag hemma på ön iaf o ska äta ägg macka! =D MUMS!

Av J.Nilsson - 5 augusti 2012 22:45

E nu tebax o Tving efter en kanon trevlig helg =) har dock fått så galet ont i min högerarm efter att jag cyklade omkull. Kan inte höja upp den utan att de sticker till av smärta, o inte heller riktigt räta ut den. Så har de inte blivit bättre till imon så e jag väldigt tveksam till om jag kommer kunna jobba. E ju i princip ingen av mina dagliga sysslor som jag kan uträtta med bara en arm. Åh, det e ju så typiskt!!
Men nu får jag ta o sova iaf så får vi se sen imon =)

Over And Out!

Av J.Nilsson - 5 augusti 2012 15:06

Nu har det målats på huset i tre dagar o de börjar bli klart, håller på med de vita nu sen äre klart =) o tigern håller minsann koll på oss så att vi gör ett bra jobb ;)

Ovido - Quiz & Flashcards