Alla inlägg under september 2012

Av J.Nilsson - 29 september 2012 15:36

Kylan har verkligen kommit som en smäll, men hösten e ju så vacker! =)
Så de blev en härlig promenad idag med monster fladdermusen ;)

Av J.Nilsson - 26 september 2012 15:25

Efter en fantastisk lördag kväll på Eringsboda brunn så bar de då iväg mot Kristianstad på Söndags förmiddagen för att hämta den lilla Kelpie hanen på 3,5 månad. Första dagen ville han inte äta o inte kunna han gå i koppel utan direkt när han kopplades så antingen la han sej ner eller så försökte han backa o streta bort från kopplet. Men redan på måndag kvällen så åt han o igår kväll lärde han sej att gå med i koppel. Han e så sprallig o glad nu =)
Och igår kväll åkte vi ner till sjön för att han skulle få springa o busa lite. Och de gjorde han i full galopp o han sprang ut på bryggan o plötsligt tog bryggan slut. Men han simmade så fint in till land igen.
Jag provade även så att han gick efter mej på en flytbrygga som jag gungade så mycke jag kunde. Men han gick efter mej som ingenting =)
Idag är jag ledig så nu e vi hemma på ön o Gobi har varit o lekt med fasters hund Ludde. O nu vilar han brevid mej framför tvn.
Fina lilla hund =)

!!

Av J.Nilsson - 22 september 2012 19:03

Skål! ;)

Av J.Nilsson - 21 september 2012 19:20

Känns verkligen som att de e Fredag kväll, men de e väl för att jag va ledig igår o jobbar imon =P Jobbar som sagt bara ett par timmar imon.

Ska köpa matskålar o liet godis o tuggben till lilleman imon påväg te ön.

Sen e bara te o börja dona te sej för party ;) Tur de inte e nått party inplanerat sen förän i November så jag inte behöver lämna bort lilleman nu i början.

Detta blir bra detta!


Men nu får det bli två Billy Pan, sen e de time för bädden.

Klockan ringer 4.10 imon bitti ;)


Trevlig kväll alla! =)

Av J.Nilsson - 20 september 2012 21:59

Jag har en helt fullspäckad och fantastisk helg framför mej!

Lördag jobbar jag 5-12, därefter blir de hem te ön o göra sej iording för förfest hos Henke runt fem-sex tiden, innan de bär av te Boda vid halv nio ungefär.

Sen till Söndagen. Klockan 9 söndag morgon så beger sej pappa, jag o lillebror mot Kristianstad för att hämta en Kelpie valp!

Äntligen är denna dagen här där jag hittat en hund som passar mej.

Ska bli så underbart o trevligt! =D

Här kommer en bild på underverket!! =D


 


Och nu tänker jag gå o lägga mej så att de fortare blir Söndag!! =D

Ååååh! =D =D =D =D =D =D =D =D =D =D =D =D =D =D =D =D =D =D =D =D


Av J.Nilsson - 14 september 2012 09:46

Hösten kom verkligen med raketfart.
Och förkyld e jag oxå =(

Jag har precis vaknat, e ju ledig idag eftersom jag jobbar i helgen. Så jag har sovit hemma på ön i natt, men de blir tebax te Tving ikväll igen. Går ju hyffsat lätt på helgerna nu när vi lyckats få upp så många kor från gamla stallet till lösdriften. Även ungdjur har körts upp te lösdriften så att vi fyllt på ungdjurs boxarna där =) Super bra!

Over And Out ;)

Av J.Nilsson - 9 september 2012 11:18

Känner så starkt att de e dax för mej att skaffa hund nu. Vill ha en kamrat på mina promenader o nån som gör att jag måste ta dessa promenader till och med oftare =)


Hade ju Kickan som va en Malinois som behövde ett nytt hem pågrund av allergi i familjen. Men ägaren har inte hört av sej o de e ju så många månader sen nu. O inte får jag tag i honom heller. Så de får väl va. Men jag gillade ju verkligen Kickan! =)


Men jag känner ändå att Kelpie är den rätta rasen för mej, så en sådan får det bli =)

Nu gäller det bara att hitta rätt sådan =)


Passar på att tipsa om en sjukt bra film!


Over And Out!

Av J.Nilsson - 6 september 2012 20:48

Idag har vi haft avbytare på jobbet, så jag har alltså varit ledig =) Sov hemma på ön i natt o idag blev de en sväng in te stan o kika lite. Hittade lite smått o gott =)
Och nu blir de snart sängen för o ladda inför sista jobbedagen innan helgen =) Gött!
Natti!

Ovido - Quiz & Flashcards