Alla inlägg under juni 2014

Av J.Nilsson - 28 juni 2014 23:45

Ja de va riktigt skönt med en veckas semester! Så här kommer den i kort version ;)


Torsdag 19/6

 


Lövmarknad i stan (Karlskrona), inte varit där dom två senaste åren men iår blev de en runda där med mammsen. Himla trevligt! O Karlskrona är SÅÅÅÅ vackert!!


 


Midsommarafton


Iår valde jag att fira med familjen istället för vännerna ;) Vi har ju alltid åkt till Öland o campat 3-4 dagar över midsommar tidigare år, men iår skulle midsommarfirandet äga rum hemma hos en kompis så då valde jag o fira med familjen ;)


 


Himla mysigt med samling i byn för allt ö-folk med gäster, plocka blommor o klä midsommarstången o resa den. O sen dans =D

Sen hem för mat o massa gott. Himla toppen dag!


Lördag & Söndag


Sol, bad o slapp i massor! ;)


Måndag

 

Pappa skulle på ögonkontroll på sjukhuset så jag skjutsade in honom o sen åkte Gobi o jag till hundrastgården i Wämö parken, va inga där så tidigt så vi passade på o köra lite agility o han börjar bli himla duktig! För snabb för mej dock o svår att bromsa in ;) haha


   


Därefter körde vi vidare in till stan o kollade lite vid resideset.


 


Sen vidare ut till Dragsö o hemliga badplatsen bakom skogen ;)


   


Tisdag - Torsdag


Mest bara tagit de lugnt o verkligen haft semester =)

Kört lite gräs mellan dom små regn skurarna.


Fredag


Barnvakt åt min min busunge!

Hämtade honom på dagis vid 11, därefter en sväng till nya zoo butiken i lyckeby som jag inte hunnit besöka innan =) Blev lite småplock!


Sen hem o grilla korv, vilade middag en halvtimme o sen ner o badade =D

Så himla skönt med så varmt i vattnet! Visst, sjöarna i småland håller ju några grader till men då jag e en havs människa så e de Östersjön som gäller o visst märks det att jag blivit äldre! Förr togs första doppet för året så fort isen smälte! Nu tog jag ju inte första doppet förren förra söndagen =P haha Stooor skillnad!!


     


Hem o lekte med Gobi i trädgården o sen kollade vi på Micke å Molle på VHS ;) En av mina favvo filmer från när jag va barn, o Alvin hade inte sett den innan men han blev helt frälst! =D


Sen blev han hämtad vid halv åtta för vidare färd med sina föräldrar till Målila för en helg på traktor power weekend. Himmel riket för den ungen! =D

Fasters hjärta! <3



Idag blev de åter en lugn dag. Kollat till kossorna, varit hos en kompis, gått med Gobi, tvättat o packat.

     


Imron är det åter till verkligheten, går på kvällspasset imorn klcokan 15. Ska bli mys o träffa mina tanter o bäjbisar igen! =)


O nästan helge e jag ledig fredagen för tandläkar besök här hemma i blekinge. O på lördagen är det dags för den bästa dagen på hela året! =D

TRAKTORRACE!!

E så himla kul! ;) Storebror e såklart med som alla tidigare år, team svartrök ;)


   


Nytt för iår är mudrace! Så kom dit gott folk, blir en toppendag! ;)

Här följer lite info!


 

Over and out ;)

Av J.Nilsson - 15 juni 2014 21:46

Denna helgen e jag kvar i Kånna för städning o packning inför semestern =)

Igår va de grillkalas hos en kompis o de va så himla trevligt, va några kompisar på plats som jag inte träffat sen vi gick ut Ingelstad =)


 


O ikväll har jag pluggat körkortteori med min kollega från jobbet, han har lite svårt med en del svenska så mycket förklaring av ords betydelse =) Men de tar sej o när han väl förstår orden så kan han frågan =)


Nu blir de kväll prommis med doggy =) lite lydnad o lite tennis med =)

Over and out ;)

Av J.Nilsson - 12 juni 2014 21:30

 

Grattis min älskade räsermus! <3


Tiden går så äckligt fort!

<3

Av J.Nilsson - 7 juni 2014 19:15

I Torsdagskväll samlades vi alla hemma på ön. Mamma, pappa, lillebror, jag, storebror o hans familj. Familjemys på hög nivå med grillat =) Älskar sånna kvällar!


     


I övrigt tar jag de bara lugnt denna helgen =) Min fot mår inte bra efter dom långa dagarna på jobbet. Hoppas att min veckas semester sen eftermidsommar ska få den o bli bra =) Just nu har jag sååå sjukt ont...


 


Galet svullen, så högläge o vila =)

Ovido - Quiz & Flashcards