Alla inlägg under januari 2013

Av J.Nilsson - 29 januari 2013 21:05

Har haft en helt okej jobbhelg o va sen ledig igår =)
O idag efter jobbet va de dax för fortsättnings kursen att dra igång =D
SÅÅ kul att träffa alla dom som valt att fortsätta från valpkursen + alla nya vovvar o människor =D O nån som nog tyckte att de va ännu roligare än va jag gjorde va Gobi ;)


Det blev en hundpromenad runt vägar o motionsspår i Rosenholm med övningar längs vägen så som t.ex att sitta kvar med störning o att komma på inkallning. Så stolt att han kommer på inkallning utan att bry sej om dom 10 andra hunder som satt brevid. Att sitta kvar med störning av hund klarar han dock inte helt felfritt! Han vill gärna springa med när en lös hund springer förbi. Men störning av människa klarar han gallant, vilket iof alla vovvarna klarade av att vi hade satt dom ner o sagt åt dom o sitta kvar o så försökte kursledaren kalla in dom "Kom då vovvarna! Ja kom då!", o  ingen rörde en fena ;) Men nu ska vi fortsäta öva koppeltröning o följsamhet under veckan tills de e dax för kurs igen nästa tisdag! =D Längtar!!


Men trött som få e jag nu så ska försöka väcka min utslagna hund o kila ut på en lite kisserunda, sen får de tusan bli bädden. 8 timmars sömn låter ruskigt lockande nämligen! =D

Over And Out! ;)

Av J.Nilsson - 8 januari 2013 21:33

Idag fick bilen sej en välbehövlig tvätt, första gången sen jag köpte den för två månader sen ;) Före bild:


Efter bild :




Sen blev de en sväng in på Amiralen Zoo o köpa ett regntäcke te Gobi, så jag slipper att de luktar blöt hund hela tiden =P haha O hans vintertäcke e ändå för litet (som synes på bilden nedan) men de får duga o ha nu så får de bli ett nytt till nästa vinter isf ;)

Ett grönt regntäcke blev de nu iaf =)




O ikväll blev de en timmes promenad bland annat 2 km trottar promenad.

Skönt att Gobis lastbils rädsla börjar tonas ner nu. Jag undrar varför han varit så rädd för lastbilar, att han inte gillar dånet när dom kör förbi kan jag förstå. Förut kröp han ihop o la sej på marken när en lastbil körde förbi, det händer fortfarande då o då men inte hela tiden som förut. O nu kan han gå förbi en lastbil som står parkerad, förut fick jag nästan släpa förbi honom =P



O nu har jag en såhär trött hund =P haha

O jag e lika trött jag iof, så nu får de bli sängen för ska upp i gryningen imon ^^


Over and out!

Av J.Nilsson - 4 januari 2013 19:23

Efter jobbet idag så for Gobi runt som en dåre med sin mjukis kossa här i lägenheten, o när de small till i badrummet så gick jag dit för o titta va han hade för sej. Han hade då råkat sparka till vågen o stod då med framtassarna på den o jag såg att den visade 13kg. O jag tänkte att de va ju märkligt! För han vägde ju 12 kg sist han vägdes, o vågen borde ju visa mindre än va han egentligen väger eftersom han bara stod med två tassar på. Så jag satte honom på vågen o då visar den 18,9 kg!!!

Jisses va han har växt!!! Inte konstigt att när jag idag hade på honom sitt täcke som knappt användts på 1,5 månad så va de nästan 1dm förkort över ryggen =P haha

Kom då på att sist han vägdes va ju faktiskt hos veterinären, o de va den 25 oktober. Så de va ju ett tag sen ändå.

Se så liten han va när jag fick hem honom...



Och nu fyller snart det lilla monstret 7 månader! Tiden bara RUSAR iväg!


Aja, nu får de bli sängen för klockan ringer 4.10 imon *znark*



Natti natt! =)

Av J.Nilsson - 3 januari 2013 19:32

Varit ledig idag så de blev en långpromenad med Gobi på förmiddagen, sen varit på ön ett par timmar o sen tillbaka till Tving. Satt o tittade på "Berg flyttar in" o då flyttade hon in hos Py ikväll, hon som skrev Gabriellas Sång. O jag påmindes av vilken otroligt bra låt det är! O vilken bra film "Så som i himmelen" är.



Imon ska jag till optikern på förmiddagen sen börjar jag jobba vid lunch o jobbar till lördag kväll. Blir en tuff fortsättning även nu efter jul o nyår då vi kommer va en man kort i 3 veckor till! Jag kan verkligen inte förstå varför! Men men, e väl bara att kämpa på.

Nä en stund till vid tvn, sen ut på en liten promenix till =)

Over And Out!

Av J.Nilsson - 1 januari 2013 20:05

Efter en jul fylld av jobb o ett nyår firat med de bästa så e de nu dax för jobb igen =)

Jobbade 22-26 o han ju hem te ön iaf i några timmar på julaftons kvällen =)

O nyår firades med dom bästa på backen =D En toppen kväll!




En nyårsfin Rambo! =D

 


 



 


Men nu är det dax för den lilla kvällsrundan med Gobi sen sängen.

Klockan ringer 4.10 =/


Natti natt!

Skapa flashcards