Alla inlägg under april 2015

Av J.Nilsson - 17 april 2015 21:20

Tisdagen rullade på utan att jag minns va jag gjorde ;)

Men på Onsdagen mockade jag ut hos kalvarna o bäddade rent.

Blev så fint   


 


555 kalvade o hon va lite vinglig i bakdelen så de fanns risk för kalvförlamning. Hon fick en kalkstav av mej, men veterinären kom o gav henne kalk i blodet med. Hon stabiliserade sej direkt =) Skönt när man har spannmaskinen så man kan mjölka henne i box o slipper ta risken med att hon kanske trillad o inte kommer upp om man tar ut henne o mjölkar henne i roboten =)


 

Fina gamlan! =)


Igår morse mötte mej denna synen:

 

Fina 631 hade fått tvillingar under natten o allt hade gått bra! =D Pappan är av köttrasen Charolais så därav färgen. En kviga o en tjur blev de =)


631 verkar väldigt pigg o fick idag komma ut i lösdriften.

Lagårds katten Stella steker i solen


 

O bäbisarna är söta som socker   


 


  


Han med en kvällrunda med min fina varg ikväll med!   


 


Vad vore livet utan en Kelpie!   

Av J.Nilsson - 13 april 2015 10:45

I Lördags va vi på lite kalas, o på kvällen blev de en runda med vovvarna o karln o hans bror. O vi träffade på mamma älg o hennes barn =D


 


O igår va vi iväg med båten, gick snabbare o smidigare än vi tänkt =D


 


O igår kväll va jag barnvakt åt favorit kidsen medans brorsan o hans sambo va iväg på buggkurs =)


Igår fick vi ställa över bilarna på "fastlandet" för färjan åkte iväg på service imorse ;) så nu e de bara persontransport i dom kommande två veckorna ;)


 


Ikväll far jag tillbaka te Öland, men först så ska jag strax ta o masa mej iväg te tandläkarn ;)

Av J.Nilsson - 10 april 2015 13:15

Ja de e va jag har idag   

Har ringvältat ett par timmar o har nu lite lunch innan jag ska fortsätta igen ;)

   


Ikväll bär de av hemåt Blekinge. Ska bli skönt med ledigt =) Kalas imorn hos karlns kusin, o på söndag ska vi köra iväg o lämna hans båt hos motor reperatörn så han kan skruva ihop de sista =)

Av J.Nilsson - 6 april 2015 18:00

Tillbringade dagen ute i de sköna vädret, o Gobi tog sej årets första dopp ;)


 

Av J.Nilsson - 3 april 2015 13:00

Som en kung ;)

   

Skapa flashcards