Direktlänk till inlägg 7 september 2015

Ledig måndag

Av J.Nilsson - 7 september 2015 21:11

Jobbhelgen flöt på fint, en ny kalv på lördag morgonen. O en kviga kalvade på eftermiddagen men fick tyvärr en död född :(


Igår mellan jobb passen så va Gobi o jag på Böda Sand o SMÖKKs hundutställnings helg där. Himla intressant tyckte både Gobi o jag =D


Blev där ett par timmar o gick runt o kikade, o så otroligt mycket grejer på marknaden där. Jag köpte dock inget då jag haft lite för höga utgifter på sistone ;)


Men trevligt va de o Gobi skötte sej fint, han älskar ju andra hundar o vill hälsa på alla. Men efter några nejjanden så skärpte han sej o gick fint vid sidan. Lite pipande när vi satt still o kollade på uppvisanden i nån ring, men de har jag inget emot. O svansen gick på honom konstant under dom 2 timmarna vi va där ;) o han fick många klappar av människor som stannade o frågade va han va för ras o många kommentarer om att han va väldigt fin o de värmer ju alltid ett matte hjärta ;)


  


Dock får jag spunk på folk som bara släppar sina hundar på andras, tar för givet att det är okej att släppa sin hund fram på en annan o hälsa bara för att den andra hunden "ser så snäll ut". Inte okej för mej! Fråga först. Blir väldigt missvisande när jag nejjat Gobi till att hälsa sen kommer den andra hunden fram. O så sura en del blir när man säger till att man inte vill att dom bara släpper fram sin hund, trots att jag sa de på ett väldigt trevligt sätt o i en trevlig ton  


Men men, deras problem. O respekt för andra hundar o hundägare gäller alltid =)


Inatt va de ett riktigt oväder här, blåst o regnat som fasen så har sovit väldigt dåligt, så vilken tur att jag va ledig idag ;)

Dagen har bestått av tvättande o städande varvat med promenader.


 


.. o några avsnitt av Nashville emellanåt ;)


Måndag är ju även vägningsdag o grymt peppande att de fortsätter gå neråt!

Älskar att jag äntligen tagit tag i mej själv o vikten!   

Nästan 3 veckors strikt diet kvar innan det blir ett dygns paus, för då åker hela familjen på en 24 timmars kryssning med polenfärjan. Ska bli härligt!

Men sen på att igen ;)


Nu dax för sista kisserundan o sen sova.
Over and Out   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J.Nilsson - 12 december 2016 23:47

Ja när man just lärt sej skriva 2016 så är det snart dax att byta till 2017 ;) Det är ju dessutom nästan ett år sedan jag skrev något här. Men inte så mycket har hänt. Martin o jag gjorde slut i Mars. O på midsommarafton träffade jag min nya kärle...

Av J.Nilsson - 23 januari 2016 20:18


Så vackert imorse!

Av J.Nilsson - 22 januari 2016 20:59

Ja så glömde jag bort bloggen igen ;) Julafton jobbade jag, men va sen ledig tre dagar. På juldagen firade vi jul hemma i efterskott, o på annandagen firade Martin o jag 1år ihop o de firade vi med att laga god tre rätters middag :D Förrätten v...

Av J.Nilsson - 12 november 2015 22:09


Härlig dag på jobbet :) Morgonen började med att åtta kor skickades till slakt, inte trevligt. Men ändå ett skönt gäng att skicka för deras egen skull. Många gamla som man ser börjar få problem med ont i ben o leder, då e de likabra att dom får åk...

Av J.Nilsson - 3 november 2015 22:51


Varit en superhärlig helg hemma i Blekinge! Myst med mina tanter, fixat o donat o sen hunnit med att ta de lugnt oxå ;) Livsnjutar gänget ;) Idag va de tillbax på jobbet. Jobb i fyra dar sen ledig tre till, de känns ju gött :D På Lördag åker...

Skapa flashcards