Alla inlägg under augusti 2014

Av J.Nilsson - 24 augusti 2014 20:30

Igår kom Gobi o jag te Öland, så numera är vi alltså Ölandsbor ;)

Gårdagen o denna dagen har ägnats åt o packa upp o börjar ändå få till en hemtrevlig känsla nu =)


 


Fina grannar har jag i hagen utanför med =)


 


Va på jobbet o kikade imorse med! =D Cyklade dit o Gobi skötte sej prima o sprang brevid med =)


De e sååå fint på jobbet! O SOM jag saknat kossor!!


         


  


Tog en cykeltur ikväll med o hälsade lite på chefens pållar! =)

Eller ja alla tillhör inte där, den svarta vackra friesern är hennes, den ljusa islandshästen är hennes mammas o den svart/gråa ponnyn har hennes barn :) O den stora vit/bruna är ihyrd i stallet.

Fiiiina! =)


   


Nu blir de en film o sen i säng, imorn väntar första jobbdagen! ;) =D


Over and out! ;)

Av J.Nilsson - 14 augusti 2014 16:00

Ja för några dagar sen blekte jag håret för att jag skulle försöka mej på en hemmagjord ombre ;)


Så i några dagar hade jag denna vackra gul/orangea färg ;)


   


Sen körde jag på med att försöka göra halva håret rött =)


 


Tycte de blev himla bra ändå färg mässigt! Tyckte kombon passade ihop, men den blev dock så himla ojämn. blev rött längre ner på vänster sidan än på höger sidan. Va inte så lätt o göra på sej själv. Så körde idag över även nederdelen med röd färg =)


 


=)

Av J.Nilsson - 8 augusti 2014 15:16

Nya arbetsgivaren ringde redan på måndag förmiddag o sa att hon pratat med mina referenser o att dom förstärkt bilden o uppfattningen hon fått om mej, så ville jag ha jobbet så fick jag de o SJÄLVKLART ville jag de!!

Wiihii va roligt att flytta tillbaka till havet igen! Har saknat ihjäl mej! =D


O eftersom chefen av någon anledning har blivit ruskigt otrevlig o försöker psyka en så slutade jag på jobbet redan i Måndags eftermiddag. För att hinna med o flytta o sen ha nån eller ett par veckors ledigt innan jag börjar på nya jobbet den 25e denna månaden =)


Så i onsdags gick första flyttlasset hemåt, lillebror hade full bil o släp med möbler ;)


 


Mamma o jag stannade kvar för o packa små saker o städa, men först åkte vi till ett fik o tog lite kvällsfika för o stärka krafterna igen ;)


 


MUMS!!


Kampade på golvet i vardagsrummet gjorde vi sen på natten, o på torsdag morgonen for jag iväg te jobbet för o hämta alla mina grejer o lämna in mina timmar. Så nu e jag klar där! =)


Sen blev de städa, packa, städa, packa, städa, packa. Sen gav vi fan i att o åkte hemåt med full bil vi med ;)


 


Såg inte ett skit bakåt, men nånstans längst bak sitter en hund i en bur ;) haha


Va skönt o komma hem igår! Vilade en timme o sen åkte jag iväg o slgo gräs!

Finns inget som luktar godare än nyslaget gräs!   


   


O de tar sej med altanen med! =D


 


Nu ska jag åka iväg in till staden en sväng ;) Så hej hej ;)

Av J.Nilsson - 3 augusti 2014 22:45

Igår eftermiddag ringde hon som jag ringt om jobb!

O idag va jag där på anställnings intervju!


     


Kändes SÅÅÅ bra!! Hon vill prata med några av mina referenser o så ska hon träffa en till på Onsdag. Sen ska vi höras så får jag se va hon säger sen när alla tankar o intryck lagt sej!

Men för min del kändes de himla bra o jag håller tummar o tår för detta! =D


Nu e de dax för sängen här för o jobba imorn igen =) Natten!

Av J.Nilsson - 2 augusti 2014 10:45

I Torsdags blev jag uppsagd på jobbet, tydligen ska chefen göra det mesta själv i fortsättningen. O jag säger som mina kollegor på jobbet att "vilken skillnad de måste bli för honom som knappt gjort nått om dagarna innan mer än haft ett mjölke o blandat foder". Men men så äre!


Så ringde på nytt jobb redan på Torsdags kvällen, ingen som svarade så jag lämnade ett röstmeddelande =)


Igår åkte jag med några kompisar in till stan på Eddie spelning. Himla trevlig stämning o kul att umgås! =D


       

Ovido - Quiz & Flashcards