Direktlänk till inlägg 12 november 2015

Torsdag

Av J.Nilsson - 12 november 2015 22:09

Härlig dag på jobbet :)

Morgonen började med att åtta kor skickades till slakt, inte trevligt. Men ändå ett skönt gäng att skicka för deras egen skull. Många gamla som man ser börjar få problem med ont i ben o leder, då e de likabra att dom får åka. Lastningen gick lugnt o fint som vanligt, älskade djur ?

739 hade kalvat under natten, så möttes av tvilling kalvar i hennes box. Så dumt att hon ska få tvillingar varenda år! Tar onödigt mycket på henne. Boxliv för henne ett par dar så hon får va ifred o vila upp sej :)

Passade dåligt med tvillingar just nu då det är så himla mycket kalvar för tillfället. Fullt i kalvstallet o fullt i ensamboxarna. Babyboom oktober har satt sina spår, så en kalvningsbox har fått bli gruppbox åt kalvar ;)


Stallat in 6 småkvigor o 2 sinkor idag oxå, o klippt dom. Dom va glada över att komma in till bättre mat :D

Barn gänget ?

Nu e de sovdax här iaf inför fredagsjobb o jobbhelg ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J.Nilsson - 12 december 2016 23:47

Ja när man just lärt sej skriva 2016 så är det snart dax att byta till 2017 ;) Det är ju dessutom nästan ett år sedan jag skrev något här. Men inte så mycket har hänt. Martin o jag gjorde slut i Mars. O på midsommarafton träffade jag min nya kärle...

Av J.Nilsson - 23 januari 2016 20:18


Så vackert imorse!

Av J.Nilsson - 22 januari 2016 20:59

Ja så glömde jag bort bloggen igen ;) Julafton jobbade jag, men va sen ledig tre dagar. På juldagen firade vi jul hemma i efterskott, o på annandagen firade Martin o jag 1år ihop o de firade vi med att laga god tre rätters middag :D Förrätten v...

Av J.Nilsson - 3 november 2015 22:51


Varit en superhärlig helg hemma i Blekinge! Myst med mina tanter, fixat o donat o sen hunnit med att ta de lugnt oxå ;) Livsnjutar gänget ;) Idag va de tillbax på jobbet. Jobb i fyra dar sen ledig tre till, de känns ju gött :D På Lördag åker...

Av J.Nilsson - 26 oktober 2015 20:53

Vilken vecka det varit! Sanslöst mycket att göra o tre man kort. Kvar blev jag o chefen, men vi fixade de. Med drängen som back-up oxå ;)   Många nya bäbisar, varav två tvillingpar på samma dag. Va e oddsen för de lixom ;) Endel tråkiga...

Skapa flashcards