Alla inlägg under februari 2015

Av J.Nilsson - 20 februari 2015 21:06

Tog en paus från bloggen o har lagt in några inlägg i efterhand istället.


Satsade på att ha så roligt som möjligt med din tiden vi skulle få med Nilla.

Fick henne undersökt av veterinär ganska snart efter att hon fått flytta till mej. Verkade inte ha ont i benet även om hon haltade, men knölarna i juvret va såklart cancer. Satte henne på smärtstillande bara för att se om de gjorde skillnad o hon blev mycket piggare.


I slutet av januari märktes dock en rejäl förändring i hennes sätt. Vissa dagar fick man dra upp henne ur sängen för o åka te jobbet på morgonen, hon som alltid sitter vid dörren innan jag är där! Sen andra dagar va hon glad o pigg igen.

Veterinär kollade på henne igen, hon hade värk i tumörerna... Bestämde mej där o då att kommande vecka skulle hon få somna.

Hade henne bara i tre månader, men har alltid känt sån kärlek för den hunden!!

4e Februari va de dax.. de gjorde så jädra ont att sitta där o se henne sluta andas.. Grät så jag knappt kunde andas själv...!   

Fantastisk personal på Borgholms Djurklinik iaf! Stor eloge till dom!


När jag bestämde att hon skulle bo hos mej hoppades jag att de skulle blivit längre än såhär. Men känns ändå bra, ville inte vänta tills hon va hel dålig. Såg hellre att hon fick somna när hon mådde bra.

Men gud va jag saknar henne!!


   


Morgonen efter va min första syssla att sortera ut tre kor som slaktbilen skulle hämta, o bland dessa fanns min absoluta favorit ko i hela lagårn. Behöva jag säga att jag fortsatte på gårdagens mönster o grät o grät. Borrade näsan i hennes fina prickiga mage och de kändes bara för jävligt! Vackra vackra 737 Rölla!    


   


Nu väntar dom på mej där uppe både 737 o Nilla. Tids  nog så ses vi igen!   


   

Ovido - Quiz & Flashcards