Direktlänk till inlägg 15 oktober 2012

Vilken dag!

Av J.Nilsson - 15 oktober 2012 20:46

Inatt väckte Gobi mej när han satt o slickade på min hand. Jag tänkte att han väckte mej för att han ville ut så jag gick upp o gick ut med honom. Märkte direkt att han va konstig, han sprang inte iväg utan lunkade bara med brevid mej. O när han kissat så vände han o gick tillbaka till dörren. Vi gick o la oss o sov en timme till o när jag vaknade sen så kände jag verkligen inte igen honom. Han kom inte när jag ropade på honom, jag fick inte röra honom för då gnällde han. Han ville inte äta o inte dricka.
Jag ropade o ropade för att få honom att följa med utanför dörren när det va dax att åka till jobbet. Och normalt sett så har han hunnit springa 2-3 rundor runt bilen innan jag ens hunnit fram. Men nu satte han sej bara på trappen o tittade på mej. Så jag fick koppla honom för att få honom med mej. Tempade honom på jobbet o då hade han 40 grader! O se hur han såg ut när jag kom in i omklädningsrummet.. Normalt skuttar han ju o försöker smita ut men nu orkade han knappt titta på mej.. =(




Ringde o fick en tid hos vet, o under tiden så hann Gobis käke svullna upp på högersidan =S Jag fattade ingenting!

Sen när jag kom in till Distriktarna så sa dom att om de hade varit rätt säsong så hade dom trott att de va ormbett för alla syptom stämde på de. Men dom hade absolut ingen aning om va de kunde va nu. Men han fick smärtstillande o antibiotika, o på den timmen den tog för mej sen inne på apoteket för att få ut hans medicin så va de jättestor skillnad på Gobisen. Han stod o viftade på svansen när han såg mej komma mot bilen på parkeringen! =D
Och direkt sen innanför dörren hemma så dök han ner i mat o vattenskålen!

O väl på jobbet igen så va han i full fart med att öppna dörren från omklädningsrummet igen =P Det är mitt monster de!

Så skönt o se honom så glad igen =)

Hemm gick vi en promenad där han först fick gå i koppel o sen dom sista 100 metrarna lös. Vi övade mer på stanna =) O Jag testade att när han va 20 meter framför mej så sa jag "stanna", sen "sitt" o sen efter en stund sa jag "framåt" o han lyssnade! =O Fast dock så måste jag oxå stanna ör att han ska stanna ^^ haha Så det är nått att öva på! =P Och jag har fortfarande inte bestämt mej för om jag ska säga "framåt" eller "varsegod". Hur ska jag veta vilket som är bäst..


Jaja, nu ska vi ta o sova här iaf. Jobb imon o övermon sen ledig på Torsdag =) Natti!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J.Nilsson - 12 december 2016 23:47

Ja när man just lärt sej skriva 2016 så är det snart dax att byta till 2017 ;) Det är ju dessutom nästan ett år sedan jag skrev något här. Men inte så mycket har hänt. Martin o jag gjorde slut i Mars. O på midsommarafton träffade jag min nya kärle...

Av J.Nilsson - 23 januari 2016 20:18


Så vackert imorse!

Av J.Nilsson - 22 januari 2016 20:59

Ja så glömde jag bort bloggen igen ;) Julafton jobbade jag, men va sen ledig tre dagar. På juldagen firade vi jul hemma i efterskott, o på annandagen firade Martin o jag 1år ihop o de firade vi med att laga god tre rätters middag :D Förrätten v...

Av J.Nilsson - 12 november 2015 22:09


Härlig dag på jobbet :) Morgonen började med att åtta kor skickades till slakt, inte trevligt. Men ändå ett skönt gäng att skicka för deras egen skull. Många gamla som man ser börjar få problem med ont i ben o leder, då e de likabra att dom får åk...

Av J.Nilsson - 3 november 2015 22:51


Varit en superhärlig helg hemma i Blekinge! Myst med mina tanter, fixat o donat o sen hunnit med att ta de lugnt oxå ;) Livsnjutar gänget ;) Idag va de tillbax på jobbet. Jobb i fyra dar sen ledig tre till, de känns ju gött :D På Lördag åker...

Ovido - Quiz & Flashcards