Alla inlägg den 7 oktober 2012

Av J.Nilsson - 7 oktober 2012 20:43

Idag har jag haft Gobisen i 2 veckor =) Känns som att tiden bara flugit iväg!

På denna korta tid har han lärt sej vad "kom" betyder. Han har lärt sej gå i koppel.

Han vet även vad "gå och lägg dej" betyder. O även "sitt". Men sitt lyder han inte varje gång, inte när han är lös. För varför sitta när man kan springa omkring? =P

Duktiga lill killen! En annan grej är att i början så såfort jag skulle gå ut ur bilen så smet han med. Jag har honom inte fastsatt i bilen än, han sover mest i baksätet ändå. Men iaf så när jag öppnade dörren så va han snabb med att smita ut. Jag tog då upp honom varje gång han smet o satte tillbaka honom i bilen. O sen väntade jag en stund o sen fick han komma ut genom bakdörren. O nu såfort bilen stängs av så hoppar han bak (om han är fram) för han vet att om han ska få komma ut så öppnar jag bak för honom =)

Helt sjukt hur mycket han förstår!

Men jag måste verkligen hitta en v70 jag vill ha, måste ha en kombi så jag kan ha Gobi i en hundbur i bagaget, för både hans o min säkerhet! =)


Hyfsat smidig o bra dag på jobbet även idag =)

Gick en promenad på 40 min efter jobbet. O sen lagades de lite mat o han precis klar till Solsidan började. Rätt kasst första avsnitt om man frågar mej ^^

Sen blev jag ju lite störd eftersom någon förde ett jäkla olevande med sin älskade gris! Fast den låter mindre o mindre för varje dag tycker jag =P


 






God gris! =)


Men sen blev han så trött så nu ligger han är o gosar brevid mej! =)


 


Nehe, ut på en promenix sen duscha o sen sova =)

Natti! 

Ovido - Quiz & Flashcards