Direktlänk till inlägg 11 maj 2014

Bad

Av J.Nilsson - 11 maj 2014 16:45

Vi va som sagt o badade innan o de regnade från o till så där va inte en kotte mer än Gobi o jag. Men sen efter en kvart kom en Gubbe o gick förbi o jag kallade in Gobi redan när gubben va 100 meter bort.

Inte för att Gobi brukar vilja hälsa på folk, men det händer ibland. Så jag höll i honom o hälsade glatt på gubben. Men fick inget svar.

Men när han va precis jämte mej så säger han surt med en högfärdig min "man får inte ha hundar lösa denna årstiden". "Jo de får man" svarar jag. "Nej det vet jag att man inte får". O därefter försöker jag trevligt förklara att det visst är tillåtet men blir mött av diverse spydiga kommentarer tillbaka.

Han avslutar med "Kan man inte acceptera dom regler som finns så ska man inte ha hund. Jag blir så förbannad på att att ni hundfolk tror ni får göra hur ni vill. MAN FÅR INTE HA HUNDEN LÖS!!". O här svarar jag bara "Får man ha sura gubbar lösa då?". Han ger mej en grimas o går sen.


Min fråga här e att varför i hela friden går man på en hund badplats när man inte gillar hundar? E de nått som gör MEJ sur så e de folk som maler på med en negativ syn utan att ge en en chans att förklara. Hade jag inte haft en bra inkallning på Gobi hade jag ju givetvis inte haft honom lös.


Men men, vi hade en trevlig stund efter de iaf =) Godisråttan <3

         


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J.Nilsson - 12 december 2016 23:47

Ja när man just lärt sej skriva 2016 så är det snart dax att byta till 2017 ;) Det är ju dessutom nästan ett år sedan jag skrev något här. Men inte så mycket har hänt. Martin o jag gjorde slut i Mars. O på midsommarafton träffade jag min nya kärle...

Av J.Nilsson - 23 januari 2016 20:18


Så vackert imorse!

Av J.Nilsson - 22 januari 2016 20:59

Ja så glömde jag bort bloggen igen ;) Julafton jobbade jag, men va sen ledig tre dagar. På juldagen firade vi jul hemma i efterskott, o på annandagen firade Martin o jag 1år ihop o de firade vi med att laga god tre rätters middag :D Förrätten v...

Av J.Nilsson - 12 november 2015 22:09


Härlig dag på jobbet :) Morgonen började med att åtta kor skickades till slakt, inte trevligt. Men ändå ett skönt gäng att skicka för deras egen skull. Många gamla som man ser börjar få problem med ont i ben o leder, då e de likabra att dom får åk...

Av J.Nilsson - 3 november 2015 22:51


Varit en superhärlig helg hemma i Blekinge! Myst med mina tanter, fixat o donat o sen hunnit med att ta de lugnt oxå ;) Livsnjutar gänget ;) Idag va de tillbax på jobbet. Jobb i fyra dar sen ledig tre till, de känns ju gött :D På Lördag åker...

Ovido - Quiz & Flashcards