Alla inlägg under september 2013

Av J.Nilsson - 12 september 2013 22:45

Idag har Gobi o jag bara haft en rikitg mys dag fylld med lek o bad!

O jag fick en riktigt trött vovve som sover nu sen nån timme tebax ;) hehe

Älskade hund!

     


Ja de va som sagt riktigt kul för både honom o mej! O vi ett tillfälle så kastade jag bollen på land o den studsade på en planka o rullade in under en båt, vilket Gobi inte såg =P O jag sa "sök" o direkt åker nosen i backen o svansen går som en propeller. Det finns ingen frej där han ser så lycklig ut som när han får leta efter sin boll =P haha

O gissa vad? Han hittade den ;)


 


Och när vi sen skulle gå hem så började jag gå medans han hämtade bollen o så tog han den o började gå hemåt han med istället för att komma o ge den te mej =P O så gav han mej en blick där jag nästan kunde tyda att han tänkte "Utifall att du skulle råka tappa min boll så bär jag den hem själv" =P haha Men så bärde han den hela vägen hem oxå! Han la ner den vid två tillfällen för att lukta på nån fläck. Jag som nästan helt säkert trodde att han skulle släppa den efter en stund =P


 


~~ Sötnos ~~


Well well, nu blir de sängen! Natti ;)

Av J.Nilsson - 11 september 2013 17:16

Idag är jag allmänt öm i hela kroppen typ o en förkylning smyger sej ovälkommet på! =( Gobi verkar seg idag med, har blivit lång promenad o boll lek men nu ligger han o sover här sötisen ;) får väl bli en film här strax att mysa ner sej till eftersom det så tursamt nog regnar o e tråkigt idag ;)

Sommaren tycks närma sej sitt slut, men de gör mej faktiskt ingenting ;) I veckan får jag veta om jag blivit med jobb oxå, annars får jag söka vidare! ;)
Over and out!

Av J.Nilsson - 9 september 2013 21:04

Ja idag stod de vovve mys på schemat. Va o träffade en gammal kompis som de va jätte länge sen jag träffade förut, men stötte på henne igen för ett tag sen eftersom våra pappor känner varann. O så träffades våra vovvar för första gången då o dom gick så jäkla bra ihop! Så idag träffades dom en andra gång, o dom klcikar verkligen! Lika mycket energi o lika mysiga o ingen av dom bryr sej om att nån av dom "ska" bestämma. Dom e SÅ likvärdiga! =D Finis vovvar!   

2,5 timmes lek o bud blidde de =D o man märkte när energin började dala lite, då slutade dom springa o låg o brottades i en hög istället  ;) haha Sötisar!


       

Fina kompisar! Nu blir de kvällsrunda o imon ska vi lägga ett spår på dagen sen på kvällen e de avslutning på lydnads kursen! =)


Over and out!

Av J.Nilsson - 8 september 2013 12:02

Just det, i Onsdags råkade jag kapa över 3dm av håret =P O alla som alltid säger att "GUD VA LÅNGT HÅR DU HAAAR!!" när jag släpper ner de ur standard knuten =P Nu kan dom inte säga så längre. Fast de e ju fortfarande längre än axellångt ;) Förut när jag satte upp en halv hög hästsvans kunde jag ta fram tofsen. Nu räcker tofsen ner te nacken precis. Men skönt e d iaf! De blev så lätt o luftigt o de växer ju ut igen! =P

  före vs. efter ;)   

Av J.Nilsson - 7 september 2013 19:39

   

Ja ponjken börjar minsann få kläm på att! =P Dutti som få!

Framsteg för varje gång, o man märker verkligen att när jag berömer så gör de inget att han tycker att de e lite läskigt o ha något bakom sej. Vilken tillit han har te mej!!! Likadant med att hoppa upp o på grejer, i början gick det inte alls o nu hoppar han på allt bara jag säger "hopp" =D


Kört lite fritt följ i afton men de går inga vidare. Positionen e hel kass! *suck*

Jaja, bara på att igen o öva mer ;)


Av J.Nilsson - 1 september 2013 18:51

Idag blev de ett par timmar i vedhögen.
O assa lek med Gobi. Inte gjort någon direkt nytta i träningsväg utan mest lek o stoj.
Va o badade ikväll o de va iskallt! =P Gobi har bäddat ner sej så han frös nog han oxå lille ponken ^^ Försten så hade mor min hittat ett sele på loppis som hon köpte bara för skoj skull, så vi testade de igår o de va verkligen nyttig träning för honom att ha något släpandes efter sej. I början tyckte han att de va jätte läskigt, men han blev super glad när jag berömde honom för varje steg han tog framåt så efter en stund gick det bra! =D

 

Duktig pojk!


Har även införskaffat en bricka att hänga i Gobis halsband! Snygg tycker jag den va o bra o ha, vanligt folk har ju inte chip läsare ;)


   


Nehe, dags att bädda ner sej te en film så man får upp värmen! =)


Bjuder på en låt här som jag tok gillar!


Over And Out! ;)

Ovido - Quiz & Flashcards