Direktlänk till inlägg 20 februari 2013

Livet i allmänhet!

Av J.Nilsson - 20 februari 2013 20:38

Jobbat helge o de flöt på ganska bra =P

Va sen ledig måndag o va då hemma på ön där pappa o jag fick iordning SAM-ansökan o skickade iväg de.


I Måndags kväll tog chefen ut två tvillingar på våran bästa svartis ko på gården. Den ena va väldigt svag o dog ganska snart tyvärr. Men den andra e pigg som en lärka! =)

O ack så sööt!


 


Snutt!! =D


O mamma är en hejjare på o mjölka som synes!


 


Inte så mycket mjölk VF där men de va nog en viss kalvs favvis spene! =P


I övrigt rätt lugnt o så. Den nya som ska börja på jobbet är där mer eller mindre varje dag o hon e super duktig! =)


O igår satt jag i telefon med jordbruksverket o när jag blivit kopplad till 7e(!!!!) personen så hamnade jag äntligen rätt hos en som kunde hjälpa mej o få en lista över allt som hänt gällande djuren på gården mellan augusti -06 till maj -11. O de va en rätt STOR bunta papper som kom med posten idag! Där har jag o göra alltså med att skriva in de i journaler! =P Gode tid! =P


   


Jaja, sånt e livet! =P


Känns rätt gott att de bara e 2 dagars jobb kvar sen helg igen!
För jag känner mej allt lite trött av nån märklig anledning! =P hehe


Nä nu ska jag ut o kissa doggen o sen kika de sista på "Hamilton - I nationens intresse". Jäkla bra film de dära! =D


Slänger in en finer låt här med =P



Over And Out foks! ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J.Nilsson - 12 december 2016 23:47

Ja när man just lärt sej skriva 2016 så är det snart dax att byta till 2017 ;) Det är ju dessutom nästan ett år sedan jag skrev något här. Men inte så mycket har hänt. Martin o jag gjorde slut i Mars. O på midsommarafton träffade jag min nya kärle...

Av J.Nilsson - 23 januari 2016 20:18


Så vackert imorse!

Av J.Nilsson - 22 januari 2016 20:59

Ja så glömde jag bort bloggen igen ;) Julafton jobbade jag, men va sen ledig tre dagar. På juldagen firade vi jul hemma i efterskott, o på annandagen firade Martin o jag 1år ihop o de firade vi med att laga god tre rätters middag :D Förrätten v...

Av J.Nilsson - 12 november 2015 22:09


Härlig dag på jobbet :) Morgonen började med att åtta kor skickades till slakt, inte trevligt. Men ändå ett skönt gäng att skicka för deras egen skull. Många gamla som man ser börjar få problem med ont i ben o leder, då e de likabra att dom får åk...

Av J.Nilsson - 3 november 2015 22:51


Varit en superhärlig helg hemma i Blekinge! Myst med mina tanter, fixat o donat o sen hunnit med att ta de lugnt oxå ;) Livsnjutar gänget ;) Idag va de tillbax på jobbet. Jobb i fyra dar sen ledig tre till, de känns ju gött :D På Lördag åker...

Ovido - Quiz & Flashcards