Direktlänk till inlägg 5 februari 2013

Fyllda dagar!

Av J.Nilsson - 5 februari 2013 21:50

Efter att ha haft stopp i utgödslingen i gamla ladan, sen Torsdags kväll, så fick vi äntligen spolbilen på plats igår morse o de va en lättnad när man såg skiten ge sej iväg!

Provade på fredagen med att tömma första brunnen ner te andra, men de hjälpte inte. Hade även dit en grävmaskin te o slå hål på isblocket i brunnen men de hjälpte inte heller.



 


 
Så som sagt en härlig känsla när de gav sej iväg sen för de va FULLT!!
Här har hälften åkt ut, va nästan så de gick upp i spalten!

Idag har vi bundit upp kvigor som närmar sej kalvning, omorganiserat i ungdjursboxarna så att dräktiga kvigor hamnat i samma boxar o ej dräktiga i andra så att de e lättare o se brunsterna =) o släppt upp kor i lösdriften m.m Så vi har verkligen legat i o fått de bra dessutom! =D

Sen slutade jag strax efter två för att i godan ro hinna rasta Gobi innan hundkursen. Han gå mina 5km, sen blev te tebax te jobbet en stund för att kika lite på roboten som fick för sej att kasta in handduken på samma sätt som den gjorde igår. Där den säger att den va frånkopplad o så står den bara o blinkar. Men igår fick jag igång den efter en stund. Men idag gick minsann inte de! Tur de finns de som jobbar med sånt krabb! =P


O hundkursen var toppen trevlig idag! =D Älskar Tisdagar!! =D

Fick lära mej massa tips o tricks om att fånga Gobis uppmärksamhet när han mest e intresserad av de andra hundarna =P
Så nu har jag en utslagen hund vid fötterna o jag känner mej med ganska slut, så dax för sängen nu ;) Över och ut! ;)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J.Nilsson - 12 december 2016 23:47

Ja när man just lärt sej skriva 2016 så är det snart dax att byta till 2017 ;) Det är ju dessutom nästan ett år sedan jag skrev något här. Men inte så mycket har hänt. Martin o jag gjorde slut i Mars. O på midsommarafton träffade jag min nya kärle...

Av J.Nilsson - 23 januari 2016 20:18


Så vackert imorse!

Av J.Nilsson - 22 januari 2016 20:59

Ja så glömde jag bort bloggen igen ;) Julafton jobbade jag, men va sen ledig tre dagar. På juldagen firade vi jul hemma i efterskott, o på annandagen firade Martin o jag 1år ihop o de firade vi med att laga god tre rätters middag :D Förrätten v...

Av J.Nilsson - 12 november 2015 22:09


Härlig dag på jobbet :) Morgonen började med att åtta kor skickades till slakt, inte trevligt. Men ändå ett skönt gäng att skicka för deras egen skull. Många gamla som man ser börjar få problem med ont i ben o leder, då e de likabra att dom får åk...

Av J.Nilsson - 3 november 2015 22:51


Varit en superhärlig helg hemma i Blekinge! Myst med mina tanter, fixat o donat o sen hunnit med att ta de lugnt oxå ;) Livsnjutar gänget ;) Idag va de tillbax på jobbet. Jobb i fyra dar sen ledig tre till, de känns ju gött :D På Lördag åker...

Ovido - Quiz & Flashcards